Tomáš Felcman

Tomáš Felcman

Cinematic photography

Představení

Tomáš ve volném čase nestuduje ani tak fotografii, jako cinematografii – tvorby scénaristů a řežisérů. Studuje osobitou kameru filmů a seriálů, jak oslovuje diváka a jak pracuje s barvami a světlem, aby podala svůj příběh. Fotografuje nejen LARP (Live Action Role Play), ale také vytváří svá vlastní témata a příležitosti, při kterých postavy v rolích a kostýmech nechává žít jejich vlastní příběhy.

Při focení se snaží vše držet v pohybu a využívat co nejvíce přirozeného světla a širší objektivy.

O fotografovi

Tomáš Felcman se věnuje fotografii od roku 2013. Začal jako hráč Live Action Role Play nadšený pro všemožné nové světy a příběhy, které se v nich dají vyprávět. Ve chvíli, kdy pak vzal do ruky foťák poprvé na akci inspirované seriálem Hell on Wheels, nějak automaticky prožíval dění okolo sebe spolu s ostatními, jako by sám hrál. Tak si uvědomil, že z klasická reportážní fotografie pro něj není cestou.

LARP je moderní forma umění a zábavy, která spočívá v improvizovaném hraní rolí naživo. Jedná o zážitkové akce, kde se na několik dní nebo hodin stanete hrdinou filmu nebo knihy a prožíváte příběh s ostatními hráči v kostýmech a věrohodném prostředí v roli herce i diváka zároveň a každý moment je naprosto jedinečný.

Reportážní fotografie zachycuje dění tak, jak by ho viděl divák skutečně. LARP je ale podobně jako váš oblíbený film nebo seriál plný atmosféry, emocí, příběhu a charakteru samotných postav. Tomáš se tedy snaží přistupovat k focení podobně, jako by to film opravdu byl a v divákovi díky tomuto jedinečnému úhlu pohledu podnítit dojmy a náladu tak, aby to mohl co nejvíce prožít.

Krom fotografie se Tomáš věnuje i tvorbě a produkci počítačových her.

Vedení workshopů

Na mých workshopech si povídáme hlavně o tématech, jako je plánování a produkce malých tématických focení, světlo a svícení, improvizace ve stížených a měnících se podmínkách. Jelikož mám ale nejradši, když se něco děje, tak většinu času trávíme v pohybu a při focení nějakého specifického tématu, jako jsou například stalkeři v postapokalyptickém světě, nebo rytíři v boji na život a na smrt.

Emoce v prostředí, ve kterém bězně fotím, bývají opravdu autentické. Mezi hráči larpu jsou samozřejmě i velmi dobří herci, ale pro většinu je to něco, co skutečně v ten okamžik prožívají. Díky tomu má příležitost zachytit něco unikátního. Je to jeden z důvodů, proč stejné lidi oslovuji i pro fotografie na plakáty, propagaci, obaly knih a čím dál více i vlastní cinematické projekty nebo právě tyto workshopy, kde to můžu aplikovat.

Přirozenost toho, co fotím, je pro mě opravdu důležitá.