Novinky
27. 4. 2019

Tereza Linhartová: Dejte něco navíc s tiskárnou instax Share SP-3

Kategorie: Instax.

Přemýšleli jste někdy nad tím, co můžete svým klientům dávat navíc? Jak oživit Vaše produkty? Tento článek Vám prozradí několik tipů a také to, proč a jak využít tiskárnu Instax Share SP-3.

Foto a text: Tereza Linhartová

 

Pro Vás jakožto fotografa je hlavním posláním to, aby lidé uchovávali fotografie. Nejprve je třeba tyto fotky tisknout, což většina lidí nedělá a spoléhá tak na pomíjivost médií. Kde si dnes můžete pustit VHS kazetu? Nebo přehrát fotografie, které jste ještě před pár lety zálohovali na CD nebo DVD nosiče? Máte smůlu. Album prababičky můžete prolistovat i po padesáti letech. Navíc žádná fotografie nemá větší kouzlo než ta tištěná.

Jak využívám Instax fotografie já? Jsem profesionální portrétní fotografka a snímky tisknu klientům na kvalitní fotopapíry, aby vydržely co nejdéle. Tyto snímky mi přišly časem moc formální, a proto jsem začala hledat něco, co by mé finální produkty rozzářilo a dodalo jim hravost. Jakmile si klient vybere nejoblíbenější snímek, ihned jej vyberu v mobilu a před klientem vytisknu na instaxové tiskárně. Snímek následně podepíšu a přidám datum. Fotografii potom založím do otevírací kartičky, která je na Instax fotografii přímo dělaná. Klient si tak odnáší něco navíc. Fotografii, která je mu nejmilejší. Fotografii, která se po roce neztratí v nepřeberném množství složek a souborů.

Kartičky nejsou vždy potřeba. Bohatě stačí být kreativní a fotografii připevnit na mašli nebo výsledný produkt. Vložit do obálky nebo jen tak darovat. Je to milé překvapení a navíc krásná vzpomínka, která se snadno uchovává. Většina klientů si fotografii vkládá do peněženky, daruje svým nejbližším nebo jen vystaví na viditelné místo. Na Instax fotografii lze přilepit magnet, a tak mohou klienti vystavovat snímky na lednici a připomínat si je každý den.

Další možnost využití Instax tiskárny je kreativní zpracování různých značek, směrovek a nápisů v ateliéru. Každý, kdo vejde do mého studia, vidí nejprve velké zrcadlo se třemi snímky. Na těchto snímcích jsou věty, které mají zlepšit den a náladu člověka. Když se potom lidé obouvají, u botníku uvidí velký tác plný mých osobních instaxových fotek. Desítky vzpomínek na jednom místě. Často se o těchto fotkách začneme bavit a sdílet podobné zkušenosti. Je to skvělý tah na začátek konverzace.

Nejste portrétní fotograf? Nevadí, mám pro Vás mnohem více tipů na to, jak Instax tiskárnu využít. Ten první je věnován svatebním fotografům. Na svatbě mezi hosty můžete udělat s tiskárnou velkou parádu. Mimo kolování a zábavy, kterou si svatebčané mohou užít, jsou zde různá využití na kroniky, malou reportáž apod. Například jako fotograf můžete ihned tisknout fotografie svatebčanů, kteří mohou následně fotografii nalepit do alba a napsat přání novomanželům. Pokud na to nemáte při práci čas, můžete tímto úkolem pověřit svědky nebo družičky. Ne vždy musíte mít jasný záměr. Někdy bohatě stačí sdílet tiskárnu a hosté se o hromadu vzpomínek postarají sami.

Jako profesionální fotograf můžete využít Instax tiskárnu na tisk svého square portfolia, které máte vždy při sobě. Takové snímky mohou fungovat i jako dobré vizitky nebo upomínky na člověka, se kterým jste na fotografii nebo jste ho fotografovali. Instax také funguje jako skvělá osobní knihovna zážitků, které jste prožili. Kolik z nás tiskne fotografie z mobilu? A právě to jsou kolikrát ty nejcennější momenty, protože mobilní fotoaparát máme při ruce nejčastěji. Kam putují Vaše snímky z mobilu? S Instax tiskárnou je mnohem snazší tyto momentky uchovat a neztratit je. Kreativitě se meze nekladou. Způsoby vystavování fotek jsou neomezené a svým klientům tak dáte něco navíc a třeba je přivedete na to, že tisknout fotografie může být kreativní záležitost a zábava.

 

Tereza Linhartová

www.terezalinhartova.cz

Tereza je profesionální portrétní fotografka a lektorka. Angažuje se v celé řadě nejen fotografických projektů. Kromě bohatých fotografických zkušeností se Tereza orientuje ve světě podnikání.

Poslední roky je předmětem jejího zájmu vytvoření takového business modelu, který umožní fotografům své hobby proměnit ve výdělečnou činnost. Jakožto fotografka/podnikatelka představující pomyslný most mezi uměním a businessem má co říct k tématům jako marketing ve fotografii, self-promotion, cenová politika, komunikace s klienty, time management apod.

Tereza, sama čerpajíc inspiraci od předních světových fotografů, je zastánkyní filozofie 100 % sdílení informací, což se odráží v jejích kurzech.

Další novinky